Πρόεδρος ΠΟΕΠΛΣ για τη καθαίρεση Αντιπροέδρου από τα συμβούλια Μεταθέσεων.

Τη δική του απάντηση έδωσε ο Πρόεδρος της ΠΟΕΠΛΣ κ.Τσιάνος για τη καθαίρεση του μέχρι πρότινος στενού του συνεργάτη και Αντιπροέδρου της Ομοσπονδίας κ.Τσατσουλή από τα συμβούλια μεταθέσεων. 
Οι αναταραχές στην ΠΟΕΠΛΣ έχουν προκαλέσει ανησυχία στους συναδέλφους που περίμεναν ,εις μάτην,  κάποια στιγμή ότι οι εσωτερικές έριδες και τσακωμοί στην πολύπαθη Ομοσπονδία ότι θα λάβουν τέλος. 


Ακολουθεί η τοποθέτηση-εισήγηση του Προέδρου της Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ.  κατά τη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ. στις 3/6/2020
Αγαπητά μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ., αγαπητοί συνάδελφοι,
Η σημερινή μας συνεδρίαση πραγματοποιείται δια ζώσης μετά από τις ιδιαίτερες και πρωτόγνωρες συνθήκες που βιώσαμε στη χώρα μας και αλλά και σε όλο τον πλανήτη. Το σημαντικότερο είναι ότι είμαστε όλοι υγιείς και απ’ όσο γνωρίζω και οι οικογένειες όλων μας.
Όλο αυτό το χρονικό διάστημα των περιοριστικών μέτρων κατορθώσαμε να διατηρήσουμε σε υψηλό επίπεδο τη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα της Ομοσπονδίας μας πραγματοποιώντας τηλεσυνεδριάσεις Διοικητικού Συμβουλίου ενώ ούτε μία μέρα η Ομοσπονδία μας δεν ανέστειλε τη λειτουργία της.
Τίποτα ωστόσο δεν μπορεί να υποκαταστήσει μια αυτοπρόσωπη συνεδρίαση. Ευχή όλων μας είναι αυτή η δύσκολη περίοδος να ανήκει οριστικά στο παρελθόν.
Tον Οκτώβριο του 2019 όταν και συγκροτηθήκαμε σε σώμα ως νεοεκλεγέν Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας μας, θέσαμε υψηλούς στόχους και αποφασίσαμε ομόφωνα να τους διεκδικήσουμε συγκροτημένα, με μεθοδικότητα, και επιμονή.
Αποτελεί πλέον κοινή πεποίθηση ότι οι συνάδελφοί μας αναμένουν από εμάς μια ουσιαστική εκπροσώπηση με αποτελέσματα.
Η προσπάθειά μας αυτή άντλησε τη δύναμή της από την ενότητα, που πρέπει να διαφυλάξουμε και από την ισχυρή μας θέληση να καταφέρουμε βελτιώσεις για τα στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., που η καθημερινή τους προσφορά είναι ανεκτίμητη και αναγνωρισμένη όχι μόνο στην Ελληνική κοινωνία αλλά και τη διεθνή κοινότητα.
Ο τρόπος, που επιδιώξαμε τις διεκδικήσεις μας ήταν γνωστός, ομόφωνα συμφωνημένος από την αρχή και τον τηρήσαμε στο ακέραιο κινούμενοι συγκροτημένα, με μεθοδικότητα, και κυρίως επιμονή.
Ευθύνη έχουμε όλοι. Και στα καλά και στα κακά. Όπως όλοι μας εδώ έχουμε συμβολή. Άλλος λιγότερη άλλος περισσότερη πάντως όλοι φέρουμε μια μεγάλη ευθύνη. Αναλογιζόμαστε πλέον την ευθύνη αυτή, όπως αναλογιζόμαστε όλοι το χρέος μας απέναντι στους συναδέλφους, που εκπροσωπούμε, στην Ομοσπονδία μας, αλλά και στους ίδιους μας τους εαυτούς.
Εάν μάλιστα σκεφτούμε σε ποιο σημείο βρισκόμασταν ένα χρόνο πριν, η σημερινή μας θέση αποκτά μεγαλύτερη αξία.
Θέλω να κοιτάμε πίσω μόνο για να βλέπουμε πόσο ψηλά έχουμε φτάσει και πιστεύω ακράδαντα ότι έχουμε τις δυνατότητες να ανέβουμε ακόμη ψηλότερα.
Συγκεκριμένα στο ν. 4676/2020 ενσωματώθηκαν οι παρακάτω προτάσεις μας, οι οποίες περιλαμβάνονται και στο διεκδικητικό πλαίσιο της Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ.:
  • Οργανική δύναμη Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (άρθρ. 22)
Ως Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ. επανειλημμένα έχουμε διατυπώσει τη θέση ότι η αύξηση της οργανικής δύναμης του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. αποτελεί μείζονος σημασίας ζήτημα και με τη διάταξη αυτή αυξάνεται η οργανική δύναμη κατά 1.500 θέσεις καθορίζοντάς την στις 9.500 θέσεις από 8.000.
Όσοι ήταν μέλη του Δ.Σ. της Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ. το 2013 γνωρίζουν πολύ καλά ότι ανήκω σε αυτούς, που αντέδρασαν στη μείωση της Οργανικής Δύναμης. Δυστυχώς τότε δεν ήμασταν πλειοψηφία αυτοί που αντιδράσαμε.
Στο περασμένο συνέδριο, το Σεπτέμβριο του 2019 είπα ενώπιον των αντιπροσώπων στην κεντρική μου τοποθέτηση, ότι αποτελεί προσωπικό στοίχημα η αύξηση της Οργανικής Δύναμης δηλώνοντας ότι αποτελεί μείζονος σημασίας ζήτημα. Τότε τίποτα δεν προμήνυε ότι μπορεί να είναι εφικτή μια αύξηση. Κάποιοι τότε με πλησίασαν και μου είπαν ότι δεν έπρεπε να το πω, ότι δεν έπρεπε να βάλω τέτοιο στόχο με το φόβο ότι δε θα επιτευχθεί και έτσι θα φανώ αναξιόπιστος.
Σήμερα έχουμε αύξηση 1.500 θέσεων και η αύξηση αυτή συνέβη μόνο στο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
Εξορθολογισμός βαθμολογίου Αξιωματικών προερχομένων από τη Σχολή Δοκίμων Λιμενοφυλάκων (άρθρ. 28)
Βελτιώθηκαν οι διατάξεις, που αφορούν στη βαθμολογική εξέλιξη των προερχόμενων από την Σχολή Δοκίμων Λιμενοφυλάκων θεραπεύοντας στρεβλώσεις όπως να διατηρούνται στελέχη στον ίδιο βαθμό για δέκα με δεκαπέντε έτη. Αυτή η ρύθμιση δικαιώνει αγώνες ετών. Κάποτε η ίδια η Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ. έβγαζε ανακοινώσεις κατά Ενώσεων, που τολμούσαν να θέσουν την πρόταση αυτή. Γνωρίζετε επίσης ότι υπήρχαν αντιδράσεις και για το λόγο αυτό με απόφαση του Γενικού μας Συμβουλίου στις 4/2/2020 θέσαμε σε αυξημένη ετοιμότητα το μηχανισμό αγωνιστικών κινητοποιήσεων της Ομοσπονδίας και των 18 Ενώσεων Προσωπικού Λ.Σ. και χρειάστηκε μετά το πέρας εκείνου του Συμβουλίου να συναντήσουμε τον Υπουργό περίπου είκοσι άτομα.
  • Παροχή υπηρεσίας συνταγογράφησης και εκτέλεσης συνταγών από ΕΟΠΥΥ (άρθρο 44)
Δεν είναι απαραίτητο να ειπωθούν πολλά για ένα ζήτημα, το οποίο ταλανίζει τους συναδέλφους εδώ και δέκα (10) χρόνια για διαφορετικούς λόγους κάθε φορά. Αν μπορούσαμε να αθροίσουμε τις ώρες που απασχόλησε το Διοικητικό Συμβούλιο το ζήτημα των φαρμάκων, να θυμηθούμε τις πανελλαδικές κινητοποιήσεις της ΠΟΕΠΛΣ και των Ενώσεών της όλα αυτά τα χρόνια, τις επανηλειμμένες συναντήσεις μας με πολιτικές ηγεσίες, θα ήταν πολύ εύκολο να αντιληφθούμε την αξία αυτής της ρύθμισης. Να τονίσω ότι το άρθρο δεν ήταν στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο και καταφέραμε να το εντάξουμε κατά την επεξεργασία του στις επιτροπές. Αυτό αποδεικνύει ότι δεν εφησυχάζουμε ποτέ. Με την ίδια ένταση θα πιέσουμε να εφαρμοστεί.
  • Κάλυψη στεγαστικών αναγκών (άρθρ. 33)
Εντάσσεται για πρώτη φορά στον προγραμματισμό του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ο σχεδιασμός για τη στέγαση Υπηρεσιών αλλά και του προσωπικού, που καλείται να προσφέρει τις υπηρεσίες του για την φύλαξη των θαλασσίων συνόρων ή σε άλλες δυσπρόσιτες νησιωτικές περιοχές του Αιγαίου όπου υπάρχουν αντικειμενικές έως ανυπέρβλητες δυσκολίες στην εξεύρεση στέγης, με την ευχέρεια για μίσθωση ακινήτων για τις στεγαστικές ανάγκες του προσωπικού.
Πάγιο αίτημα του συνδικαλιστικού μας κινήματος αποτελούσε η στήριξη στο πρόβλημα στέγασης. Σήμερα έχουμε μια νομοθετική διάταξη.
Το σημαντικότερο, που πρέπει όλοι μας να αντιληφθούμε είναι ότι για πρώτη φορά η πολιτεία παραδέχεται ότι οι Λιμενικοί έχουν πρόβλημα στη στέγασή τους. Και αυτό από μόνο του είναι μια τεράστια κατάκτηση και μια παραδοχή, που θα εκμεταλλευτούμε στο έπακρο.
Κάποιοι φοβούνται ότι δε θα υλοποιηθεί ποτέ και ότι θα είναι μια ανενεργή διάταξη νόμου.
Επαναλαμβάνω ότι εμείς δε θα εφησυχάσουμε ποτέ! Την επόμενη κιόλας μέρα της δημοσίευσης του νόμου φροντίσαμε να μην αποτελέσει μια απλή ρύθμιση αποτυπωμένη σε νόμο δίχως συνέχεια αλλά να ξεκινήσουν άμεσα οι ενέργειες για την εφαρμογή της.
Στο πλαίσιο αυτό όπως έχουμε ήδη ενημερώσει συγκροτήθηκε Ομάδα Εργασίας του ΥΝΑΝΠ για τη σύνταξη και υποβολή πρότασης κάλυψης στεγαστικών αναγκών στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. σύμφωνα το άρθρ. 33 του ν. 4676/2020.
Πρόεδρος αυτής της επιτροπής είναι ο Γενικός Γραμματέας της Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ. Ελευθεράκης Γεώργιος ο οποίος στη συνέχεια θα μας ενημερώσει πιο αναλυτικά.
  • Επέκταση επιδόματος παραμεθορίου (άρθρ.34)
Παρέχεται η χορήγηση του επιδόματος ύψους εκατό (100) ευρώ και στα στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., που υπηρετούν στις Λιμενικές Αρχές Οθωνών, Σαγιάδας και Σκύρου. Η πρότασή μας ήταν βέβαια διαφορετική. Ζητούσαμε την επέκταση για τους νομούς Κέρκυρας, Θεσπρωτίας, Ξάνθης, Ροδόπης και νήσου Σκύρου. Είχαμε καταθέσει προτεινόμενη διάταξη. Παρόλα αυτά είναι θετική έστω και αυτή η επέκταση.
  • Επεκτάθηκε η δυνατότητα υπολογισμού υπηρεσίας στο διπλάσιο για όσους έχουν υπηρεσία στις ΕΒ/ΛΣ και στο Κέντρο Επιχειρήσεων του Αρχηγείου Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. (άρθρο 35)
Η πρότασή μας ήταν καθολική επέκταση σε όλους τους υπηρετούντες. Αυτή τη διεκδίκηση υπερψήφισε το συνέδριό μας, αυτή καταθέσαμε στον Υπουργό Εργασίας κατά τη συνάντησή μας και αυτή καταθέσαμε στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής. Ωστόσο είναι μια επέκταση και είναι θετική. Θα πιέσουμε να ενταχθεί στο προσεχές σχέδιο νόμου του ΥΝΑΝΠ.
  • Συνυπηρέτηση εκπαιδευτικών – συζύγων στελεχών του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. (άρθρ. 32)
Επεκτείνεται η σχετική πρόβλεψη του άρθρου 21 του ν. 2946/2001, έτσι όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 3 του ν.4553/2018 (Α’ 119), συμπεριλαμβάνοντας και τα στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Ήταν μια ευεργετική πρόβλεψη, που ίσχυε για όλους τους συναδέλφους στα Σ.Α. και στις Ε.Δ. εκτός από τους Λιμενικούς.
  • Κανονισμοί περί Αστυνομικών Σκύλων (άρθρ. 13)
Παρέχεται η εξουσιοδότηση ώστε να ρυθμίζονται, από το Αρχηγείο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. τα θέματα και οι αναγκαίες λεπτομέρειες έκαστης κατηγορίας αστυνομικών σκύλων Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. κωδικοποιώντας διατάξεις εξόδων συντήρησης-διατροφής των αστυνομικών σκύλων.
  • Κανονισμοί σχετικά με οπλισμό και εκπαίδευση (άρθρο 36)
  • Θέματα ιδιωτικού οπλισμού (άρθρ. 37)
  • Μεταβατική ρύθμιση κάλυψης κενών οργανικών θέσεων Αξιωματικών και Λιμενοφυλάκων στο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. (άρθρ. 23)
Παρέχεται πλέον η δυνατότητα οι κενές οργανικές θέσεις Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και Λιμενοφυλάκων να καλύπτονται με διαγωνισμό και με εφαρμογή του συστήματος μοριοδότησης,  κατ’ εξαίρεση και έως την ημερομηνία αποφοίτησης από τις εν λόγω Σχολές Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. της πρώτης εκπαιδευτικής σειράς, που έχει εισαχθεί με το σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Η διεκδίκηση αυτή συμπεριλαμβανόταν στο από 29/10/2029 υπόμνημά μας προς τον κ. ΥΝΑΝΠ.
  • Κατάταξη Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ειδικότητας Κυβερνήτη ή Μηχανικού (άρθρ. 19)
Θεσπίστηκαν διατάξεις αναφορικά με τον τρόπο κατάταξης στο Λιμενικό Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αξιωματικών ειδικότητας Κυβερνήτη ή Μηχανικού, οι οποίοι είναι πτυχιούχοι Πλοίαρχοι ή Μηχανικοί Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.) με το σύστημα της μοριοδότησης και οι επιτυχόντες θα κατατάσσονται απευθείας στο Σώμα, ως μόνιμα εν ενεργεία στελέχη, στελεχώνοντας κατά το ταχύτερο δυνατό τα πλωτά επιχειρησιακά μέσα του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Και αυτή η διεκδίκηση συμπεριλαμβανόταν στο από 29/10/2029 υπόμνημά μας προς τον κ. ΥΝΑΝΠ.
  • Αστική ευθύνη χειριστών εναέριων μέσων Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ.
Ρυθμίστηκε το ζήτημα της αστικής ευθύνης των χειριστών σε περίπτωση πρόκλησης ατυχήματος με τα εναέρια μέσα του Λ.Σ. -ΕΛ.ΑΚΤ.
Με τις παραπάνω ρυθμίσεις του ν. 4676/2020 ευδοκίμησε μια συλλογική προσπάθεια. Προσωπικά θεωρώ ότι έκλεισε ένας κύκλος, ο οποίος είναι αδιαμφισβήτητα πετυχημένος.
Στην επίτευξη των στόχων αυτών σημαντική ήταν η στάση του Υπουργού Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, στο πρόσωπο του οποίου εκφράστηκε μια πολιτική ηγεσία διατεθειμένη να συμβάλει θετικά σε ζητήματα, που απασχολούν τα στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και ήδη την αναγνωρίσαμε δημοσίως.
Τίποτα ωστόσο δε θα μπορούσε να συμβεί δίχως τη δική μας συμβολή. Αποτελούμε τον αντιπροσωπευτικότερο εκπρόσωπο των στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και αυτό εκτός από τυπική διαπίστωση κατορθώσαμε να αποτελέσει κοινή πεποίθηση.
Υπάρχουν πολλά ζητήματα, που αναμένουν την επίλυσή τους και αφορούν κυρίως στην καθημερινότητα των εργαζομένων στο Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή και το σίγουρο είναι ότι εάν εξακολουθήσουμε στο ίδιο πνεύμα θα επιτευχθούν νέες βελτιώσεις προς όφελος των στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
Ένας κύκλος έκλεισε. Με την ίδια σοβαρότητα ανοίξαμε ήδη ένα νέο κύκλο. Δεν θα εφησυχάσουμε ποτέ και δεν επαναπαυόμαστε!
Στο πλαίσιο αυτό, επαναφέραμε το επίκαιρο και αναγκαίο όσο ποτέ ζήτημα του συνηγόρου του Λιμενικού.
Με την υποβολή του αιτήματός μας άμεσα ο Υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης έδειξε ενδιαφέρον ζητώντας λεπτομέρειες. Δουλέψαμε πάνω σε αυτό και χθες με ενημέρωσαν ότι θα συμπεριληφθεί σε νομοσχέδιο του ΥΝΑΝΠ, το οποίο θα κατατεθεί στη βουλή στα τέλη του μήνα.
Η διάταξη αυτή θα τροποποιήσει το άρθρ. 46 του ν. 4256/2014 έτσι ώστε να μπορεί να γίνει άμεση εφαρμογή.
Σας ενημερώνω ότι η νέα διάταξη θα δίνει τη δυνατότητα στα στελέχη του Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. να λαμβάνουν από το Δημόσιο, προκαταβολή των εξόδων στα οποία υποβάλλονται προς υπεράσπισή τους στο στάδιο της προδικασίας και ενώπιον των δικαστηρίων, εφόσον έχει ασκηθεί σε βάρος τους ποινική δίωξη ή φέρουν την ιδιότητα του εναγομένου για πράξεις ή ενέργειες ή παραλείψεις τους κατά την εκτέλεση των υπηρεσιακών καθηκόντων τους και δεν έχει διαπιστωθεί από περατωθείσα ΕΔΕ η διάπραξη πειθαρχικού παραπτώματος σχετικού με τις ενέργειες ή τις  πράξεις ή τις παραλείψεις για τις οποίες διώκονται ή ενάγονται.
Τα έξοδα θα καλύπτουν την αμοιβή του συνηγόρου της επιλογής του στελέχους για την παράσταση αυτού σε όλα τα στάδια της προδικασίας και ενώπιον των δικαστηρίων όλων των βαθμών, η οποία σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υπερβαίνει το τριπλάσιο του καθοριζομένου κάθε φορά ελάχιστου ορίου.
Έχουμε λοιπόν μπροστά μας την επεξεργασία του ΠΔ Μεταθέσεων, που θα απασχολήσει τη σημερινή μας συνεδρίαση, την κατανομή των 1.500 θέσεων, την ΚΥΑ για την παροχή φαρμάκων από ΕΟΠΥΥ, το πρόγραμμα στέγασης, τις νέες προσλήψεις και το συνήγορο του Λιμενικού.
Όλα τα παραπάνω αλλάζουν την καθημερινότητα του εργαζόμενου Λιμενικού.
Και δεν είναι μόνο αυτά.
Μέσα σε πολύ λίγο χρονικό διάστημα κατορθώσαμε την επίλυση χρόνιων ζητημάτων.
Στο ΔΣ του Οκτωβρίου 2019 μετά από επισκέψεις που πραγματοποιήσαμε σε Λιμενικές Αρχές του Ανατολικού Αιγαίου, ψηφίσαμε ομόφωνα ένα υπόμνημα, το οποίο υποβάλαμε στις 29/10/2019 μας στον Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη και μετά από επανειλημμένες παρεμβάσεις μας, δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως Κ.Υ.Α. με αντικείμενο την αύξηση του μηνιαίου ορίου των ωρών νυκτερινής απασχόλησης για τη χορήγηση ειδικής αποζημίωσης ανά ώρα νυκτερινής απασχόλησης, που καταβάλλεται στα στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
Το ανώτατο όριο καθορίσθηκε πλέον σε 96 ώρες μηνιαίως για τα στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., τα οποία εκτελούν υπηρεσία σε πλωτά Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., που υπάγονται σε Λιμενικές Αρχές των Νομών Έβρου, Λέσβου, Χίου, Σάμου και Δωδεκανήσου.
Οι συνάδελφοί μας, που είναι πληρώματα σε σκάφη,τα οποία περιπολούν στις ανωτέρω περιοχές συμπεριλαμβανομένων και των ΠΑΘ αποζημιώθηκαν για το μήνα Απρίλιο 2020 με 12 νυχτερινά.
Η εξέλιξη αυτή είναι ένα ακόμη αποτέλεσμα της συστηματικής και επίμονης προσπάθειας της Ομοσπονδίας μας να υλοποιηθούν μέτρα και ρυθμίσεις έμπρακτης στήριξης στα στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
Πάγια θέση της Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ. είναι η κατάργηση του ορίου αποζημίωσης των ωρών νυχτερινής απασχόλησης για το σύνολο των στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Δεν μπορούμε να δεχθούμε ότι υπάρχουν εργαζόμενοι, οι οποίοι δεν αμείβονται για νυχτερινή απασχόληση. Ωστόσο αυτή η εξέλιξη καλύπτει σχεδόν το σύνολο όσων ξεπερνούν το προηγούμενο όριο ωρών.
Επίσης:
  • Μετά από πολλά χρόνια οι συνάδελφοί μας των Κλιμακίων Ειδικών Αποστολών λαμβάνουν επιτέλους προκαταβολές για τις μετακινήσεις τους.
  • Μετά από 7 χρόνια εάν δεν κάνω λάθος πραγματοποιείται ΣΕΑΛΣ και θα ακολουθήσει και δεύτερο.
  • Δρομολογείται μεγάλη χορηγία σε ιματισμό και δεν αναφέρομαι σε ένα κομμάτι ύφασμα αλλά σε πλήρη ρουχισμό για το σύνολο των στελεχών.
Με όλα τα παραπάνω δεν υπάρχει κανείς, που να μην επηρεάζεται θετικά και μάλιστα σήμερα! Όχι με υποσχέσεις και προσδοκίες, που δε θα υλοποιηθούν αλλά με πράξεις και αποτελέσματα!
Όλα με τη δική μας συμβολή!
Άφησα για το τέλος το θέμα, που θα απασχολήσει τη σημερινή μας συνεδρίαση.
  • Αρθρ. 24 του ν.4676/20 «Τροποποίηση άρθρων 27 έως 30 του ν. 4504/2017 περί μεταθέσεων, αποσπάσεων, διαθέσεων προσωπικού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.»
Οι τροποποιήσεις αυτές επιτρέπουν την έκδοση νέου Π.Δ. μεταθέσεων-αποσπάσεων-τοποθετήσεων στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
Εδώ θα ήθελα να σταθώ σε ορισμένα σημαντικά ζητήματα, τα οποία ίσως να μην έχουν γίνει κατανοητά από όλους.
Το σύστημα μεταθέσεων-τοποθετήσεων-αποσπάσεων στο Λιμενικό Σώμα γινόταν με το ΠΔ 33/09.
Θα πρέπει να κατανοήσουμε όλοι ότι με τη δημοσίευση του ν. 4504/17 και με τα άρθρα, που αφορούσαν στις μεταθέσεις όφειλε να έχει εκδοθεί και νέο εφαρμοστικό ΠΔ μεταθέσεων του νόμου αυτού.
Το ότι δεν έγινε είναι μια δική μας επίσης επιτυχία και αυτό διότι εάν είχε εκδοθεί νέο ΠΔ σύμφωνα με το ν.4504/17 σήμερα θα μιλούσαμε για μια τεράστια απώλεια κεκτημένων στο κομμάτι αυτό.
Με λίγα λόγια το ΠΔ 33/09 από το 2017 αποτελεί παρελθόν και ευτυχώς, που δεν εφαρμόστηκε ο ν. 4504/17 με ένα νέο ΠΔ. Να σας θυμίσω ότι τον Ιανουάριο του 2019, πριν από μόλις 15 μήνες, είχαμε πληροφορηθεί ότι προωθείται Π.Δ. Μεταθέσεων-Τοποθετήσεων-Αποσπάσεων, σύμφωνα με το ν.4504/17 δίχως η Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ. να έχει ιδέα για την ύπαρξή του. Αυτό σήμαινε ότι όχι μόνο δεν είχαμε λάβει μέρος στην κατάρτισή του, αλλά δεν είχαμε καν εικόνα για το περιεχόμενό του.
Με τις δικές μας παρεμβάσεις, με τη δική μας στάση, κατορθώσαμε την αλλαγή ιδιαίτερα δυσμενών ρυθμίσεων του 4504/17.
Σήμερα βρισκόμαστε σε μια σαφώς καλύτερη κατάσταση αλλά σε κάθε περίπτωση οι όποιες συγκρίσεις θα πρέπει να γίνονται με το ν. 4504/17 και με το ΠΔ, που θα τον εφάρμοζε και όχι με το ΠΔ 33/09.
Τι τροποποιήθηκε με το νέο νόμο (ν. 4676/2020), που δε θα λαμβάνονταν υπόψη στο νέο ΠΔ Μεταθέσεων εάν δεν τις είχαμε πετύχει.
  • Τα αντικειμενικά κριτήρια (μόρια), τα οποία είναι τα μόνα μετρήσιμα μεγέθη με το νέο νόμο (ν. 4676/2020) κατατάσσονται πλέον πρώτα στην κρίση του συμβουλίου μεταθέσεων από τελευταία, που όριζε ο προηγούμενος νόμος.
  • Τα μόρια, που έχουν συγκεντρώσει τα στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας τους υπολογίζονται και αναγνωρίζονται πλέον από την ημερομηνία κατάταξης ενώ ο προηγούμενος νόμος (ν.4504/2017) δεν προέβλεπε την αναδρομική εφαρμογή τους. Τι σήμαινε αυτό; Θα μηδένιζαν τα μόρια όλων!
  • Με το νέο νόμο (ν. 4676/2020) οι μεταθέσεις εντός ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ. καθώς και οι έκτακτες μεταθέσεις θα γίνονται λαμβάνοντας υπόψη τα αντικειμενικά κριτήρια (μόρια) διασφαλίζοντας τους βασικούς κανόνες ενός δίκαιου συστήματος μεταθέσεων ενώ με το ν. 4504/2017 για τις μεταθέσεις εντός ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ. δε λαμβανόταν υπόψη κανένα κριτήριο.
  • Οι έκτακτες μεταθέσεις με τον προηγούμενο νόμο λαμβανόταν υπόψη αποκλειστικά τα υπηρεσιακά κριτήρια ενώ με το νέο νόμο (ν. 4676/2020)  θα γίνονται λαμβάνοντας υπόψη τα αντικειμενικά κριτήρια (μόρια).
  • Με το νέο νόμο (ν. 4676/2020) αποσαφηνίσθηκε ο ανώτατος χρόνος παραμονής στον τόπο επιλογής του στελέχους Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ενώ στον προηγούμενο νόμο (ν. 4504/2017) υπήρχε ασάφεια.
  • Διατηρήθηκε το Συμβούλιο Αποσπάσεων με τη συμμετοχή μας.
Θέλω στο σημείο αυτό να γίνει σαφές το εξής: Πάντα θα υπάρχουν δυνάμεις, που επιδιώκουν για δικό τους λόγο αρνητικές ρυθμίσεις για τους εργαζομένους. Ένα συνδικάτο έχει δύο στόχους κάθε φορά. Ο πρώτος στόχος είναι να κατορθώνει βελτιώσεις και ο δεύτερος να αναχαιτίζει αρνητικές ρυθμίσεις. Αυτό μπορεί να συμβαίνει πολλές φορές και παράλληλα. Εμείς είμαστε εδώ και για τα δύο.
Λόγω του απαιτούμενου χρόνου, που απαιτείται για την ολοκλήρωση της επεξεργασίας, δημοσίευσης και εφαρμογής του νέου ΠΔ αλλά και άλλων παραμέτρων όπως η ανακατανομή της νέας Οργανικής Δύναμης κατά κατηγορία και Λιμενική Αρχή τα τακτικά συμβούλια 2020 θα πραγματοποιηθούν σύμφωνα με όσα ορίζει το ΠΔ 33/2009.
Ο εκπρόσωπός μας στα συμβούλια μεταθέσεων έχει εκφράσει τους προβληματισμούς του σε ότι αφορά αυτή μας τη θέση. Το να γίνουν δηλαδή τα συμβούλια μεταθέσεων με το ΠΔ 33/09 και αντιπρότεινε  να περιμένουμε το νέο ΠΔ.
Το νέο ΠΔ με τις παραμέτρους, που παραπάνω περιέγραψα θα είναι έτοιμο τέλος του έτους κι εγώ σε καμία περίπτωση δε θα ήθελα να πω στους συναδέλφους μου ότι δε θα γίνουν φέτος συμβούλια. Διότι αυτό ήταν το διαφορετικό σενάριο. Είχαμε δηλαδή δύο επιλογές. Συμβούλια με το 33/09 ή καθόλου συμβούλια για το 2020.
Αντιλαμβάνομαι ωστόσο τι θέλει να πει ο εκπρόσωπός μας στα συμβούλια. Αναμφίβολα τα φετινά συμβούλια θα έχουν ιδιαίτερες δυσκολίες και η Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ. θα πρέπει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.
Για όλους τους παραπάνω λόγους και ειδικά για τα συμβούλια μεταθέσεων 2020 η Ομοσπονδία μας θα εκπροσωπηθεί από εμένα προσωπικά.
Το επόμενο χρονικό διάστημα θα κοινοποιηθούν τα μόρια των στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και εντός του Ιουνίου αναμένεται να ξεκινήσουν τα τακτικά συμβούλια μεταθέσεων 2020.
Η Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ. θα παραμείνει εγγυητής ενός συστήματος μεταθέσεων στο πλαίσιο της αξιοκρατίας και της διαφάνειας και με στόχο να παρέχεται η απαιτούμενη ασφάλεια, που χρειάζονται τα στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. εμπιστευόμενα ένα σύστημα, που θα εμπνέει ισοτιμία, ισονομία και δικαιοσύνη για όλους.
Η Ομοσπονδία μας έχει μια μακρά ιστορία προσφοράς στον εργαζόμενο Λιμενικό. Μπορεί να περάσαμε δυσκολίες, μπορεί κάποιες φορές να βλέπουμε από διαφορετική οπτική γωνία ορισμένα θέματα αλλά πάντα είχαμε και έχουμε την αγωνία να καταφέρουμε βελτιώσεις.
Κλείνοντας θέλω να σας ευχαριστήσω για την ώριμη στάση και τη στήριξή σας.
Οι προκλήσεις είναι πολλές και εμείς είμαστε σε θέση να ανταποκριθούμε προς όφελος του εργαζόμενου στο Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή.
Σε ότι με αφορά δεσμεύομαι ότι θα εξακολουθήσω με πνεύμα συνεργασίας και στόχο αυτό το Δ.Σ. να συνδεθεί με μεγάλες βελτιώσεις και να πάμε όλοι μαζί την Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ., πιο ψηλά!
Όλοι μαζί κερδίζουμε περισσότερα και τα κερδίζουμε για όλους!
Σας ευχαριστώ.